L'abans i el després XXII: El Teularet de Boronat

L'abans (1911): El després (2010):
Aquesta és una fotografia de l'anomenat Teularet de Boronat, edifici en la pujada del camí dels Llençols cap al Preventori. Aquest immoble va ser més conegut perquè Jesús Raduan, fundador de Ràdio Alcoi, hi va fer un negoci amb una granja de pollastres i ous. L'imatge va ser presa al 1911 per Andrés Fabert, fotògraf professional de València que va visitar la ciutat el mateix any. A la fotografia s'observa un edifici de xicotetes dimensions que encara hi resta en peu. També apareix una xiqueta amb roba d'estiu, i és més, es veu una perspectiva dels actuals barris de l'Eixample i Santa Rosa amb el Centre Històtic al final. A l'actualitat, el Teularet de Boronat encara existeix però modificat amb una altura de més en el seu interior. (Fotografia del calendari de l'Ajuntament d'Alcoi de 2009)

4 comentaris:

jordi ha dit...

Efectivament a eixa granja amb gallines he anat jo a arreplegar ous.
Recorde que primer pasaves per una porteta i surties a un petit pati on hi havia un gos. Després entraves a una nova sala i a la dereta pujant uns graonets accedies a la nau amb les gallines. Un mateix agafava els ous que volia.
Pujava desde el meu barri (Santa Rosa) amb ma mare i algunes veines.
Quins records!!... gràcies!

Negre ha dit...

Gràcies pel teu testimoni,familiars també m'han contat l'experiència d'anar a per ous allí.

Tonino ha dit...

El teularet era de familiars meus fins fa uns poc anys, jo mateixa recorde haver anat alli a jugar

Negre ha dit...

Toni tu tens familia per tot Alcoi!